Översikt ServIT eHelpdesk version 6.0

Nu har vi officiellt släppt version 6 av ServIT eHelpdesk. Denna version innehåller en helt ny design på webben samt ett antal nya saker, varav många har införts löpande under perioden vinter/vår 2017.



Funktion Beskrivning
Ny design Ny webbdesign. Se smakprov (skärmdump> här. Eller testa att logga in till tjänsen (om du är kund) via nya adressen: https://ehelpdesk6.servit.se
Mätning av kundnöjdhet i ärendehanteringen. Via en webbenkät kan ni följa upp kundnöjdhet (NKI och NPS mm) för er kundtjänst på samma sätt som för telefonin.
Köa ärenden Man kan nu, om man vill, köa inkommande ärenden och fördela dessa till inloggade handläggare på motsvarande sätt som för telefonsamtal och chatt.
Telefonisttjänsten Vidareutveckling av funktioner för att hantera en telefonistplats. Bl.a. med en ny kundportal där kunderna till svarstjänsten själva kan administrera sina användare.
Språkhantering Komplett språkstöd och enhetlig hantering för organisationer som har kundkontakter på flera olika språk.
Nya funktioner för filtrering av mail/ärenden Flera nya möjligheter att styra behandlingen av inkommande och befintliga ärenden enligt ett specificerat regelverk.
Wallboards Flera nya wallboards och nya inställningar för att skräddarsy dessa.
Tidrapportering Möjlighet att låta handläggare skriva tidsåtgång för ett ärende.
SMS (KL) Möjlighet att skicka SMS direkt från klienten.
Olika pausstatus (KL) Man kan nu definiera fritt antal egna paus-status som handläggare väljer när de pausar sig. med uppföljning via webben.
Mycket mera... Samt många nya små förbättringar/ändingar såsom; prestandaförbättring, kundnummer för företag, Söka på språk i samtalsloggen, Nya val i ärendestatistiken, mm mm.

Förklaring:

(KL) - Ny klient måste användas (ladda hem den via webben)

(SIP) - Kräver ServIT IP-telefoni

Kontakta ServIT för mer information och för att aktivera nya funktioner